search

Nyheder, sport og en enkelt telekæmpe vandt på nettet

Hvilke medier på nettet klikker brugerne mest på? Og hvem er taberne? Berlingske Business har sammen med FDIM gjort status over første halvår af 2010. Og de viser markante op- og nedture.

Hvilke medier på nettet klikker brugerne mest på? Og hvem er taberne? Berlingske Business har sammen med FDIM gjort status over første halvår af 2010. Og de viser markante op- og nedture.

En af de mest markante tendenser er, at de større portaler taber terræn. Det gælder eksempelvis Msn.dk, Eniro.dk og Dr.dk. Og så især sites som Kelkoo.dk og Kino.dk. Sidstnævnte har tabt 148.122 unikke brugere og var i maj måned nede på 326.317 brugere.

I den anden ende finder man Tdc.dk, der går stort set tilsvarende frem. Med en brugervækst på 191.740 er Tdc.dk nu oppe på 789.801 brugere i maj 2010.

Andre højdespringere er Lokalavisen.dk, Jubii.dk og Dmi.dk Men også Bold.dk, Berlingske.dk og Tv3.dk er gået pænt frem.

Berlingske Business gør dog opmærksom på, at top- og bundplaceringerne til dels skyldes sæsonudsving. Når eksempelvis solen skinner, køber danskerne knap så mange biografbilletter.

»Det er udsving, som er baseret på, hvem der er aktiv, hvem laver fremstød, hvem relancerer siden, og hvad der er af indhold i den pågældende periode,« siger Tim Frank Andersen, direktør i online branding-selskabet Brandzation og it-ekspert, der i mange år arbejdede med at udvikle internetstrategier for koncerner som Novo Nordisk, Kellogg's og Nike.

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen