search

Nyheder lugter

Claus Buhl - en af de alt for få gode danske bloggere - har på sin blog i en lille serie over de seneste dage set nærmere på nogle af de hurdler, en nyhedsforbruger skal kunne springe over.

Claus Buhl – en af de alt for få gode danske bloggere – har på sin blog i en lille serie over de seneste dage set nærmere på nogle af de hurdler, en nyhedsforbruger skal kunne springe over.

Blandt guldkornene:

Den interesserede nyhedsforbruger er nødt til at bruge sin næse, før han læser, for nyheder har en lugt.

Den interesserede nyhedsforbruger er i stigende grad nødt til at være sin egen chefredaktør. Uden nødvendigvis at ville eller kunne det.

Den interesserede nyhedsforbruger er nødt til at tjekke metaforikken for at se, om der er kød på nyheden. Eller den bare er vi-rører-rundt-i-gryden.

Den interesserede nyhedsforbruger skal tjekke kalenderen, når almanaksnakken forklæder sig som nyheder.

Claus Buhl er uddannet cand. mag. et art. og har i en årrække arbejdet som reklamemand. I dag rådgiver han danske og internationale virksomheder i netværksvirksomhed – når han altså ikke blogger på buhl.dk.

Kommentarer
0

Husk at skrive dit fulde navn og en gyldig mail-adresse i felterne ovenfor, ellers vil din kommentar blive fjernet. Du kan se Journalistens regler for kommentarer her.
Tak fordi du deltager i debatten!

keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen