Nye bejlere til Radio Møller

Information, Fynske Medier og Casper Christensen er lune på Radio Møller. De vil dog først sikre sig, at 25 minutters satire hver dag ikke bliver et krav til kanalen.

Information, Fynske Medier og Casper Christensen er lune på Radio Møller. De vil dog først sikre sig, at 25 minutters satire hver dag ikke bliver et krav til kanalen.

Den 1. december meddelte JP/Politikens Hus og TV 2, at de ønsker at byde på den kommende landsdækkende kanal "Radio Møller".

Nu mener Casper Christensen, Information og Fynske Medier også, at de ville være ideelle til at drive news/talk-radioen. Det skriver Politiken.dk.

Direktør i Casper Christensen selskab, Douglas Entertainment, siger, at de »har en masse superdygtige kreative mennesker her, som har lyst til at udkomme på forskellige platforme, så det er meget interessant for os«.

Der lyder også glade toner fra Fynske Mediers direktør, Per Westergaard:

»Det har de seneste måneders sonderinger vist. Radioen skal jo være et banebrydende alternativ til P1, og der tænder jeg specielt på, at vi fører forskellige kompetencer til fadet. Vi går på tværs af medietyper og får kræfter med, som ikke kommer fra branchen. Det er et godt udgangspunkt for at lave noget nyt,« siger han til Politiken.dk.

De mange krav i kanalens foreløbige udbudsmateriale, kan dog gøre det svært at lave noget nyt. Radio Møller er blevet kritiseret for at være for politiker-styret. For eksempel hedder det i forslaget til udbudsmaterialet, at der skal være 25 minutters blok med satire og 24 aktualitetstemaer om året.

Det fik TV 2 til at kalde detailstyringen "uhensigtsmæssigt og hæmmer udviklingen af radioen". JP/Politikens Hus mente, at kravene var "direkte ødelæggende for kanalens samlede profil og flow".

Informations direktør, Mette Davidsen-Nielsen, siger til Politiken.dk, at:

»Udgangspunktet for at skabe noget interessant er jo netop at blande for eksempel satire og debat. Derfor er det ikke spændende for os, hvis det er et ultimativt krav, at der skal sendes en blok med 25 minutters satire hver dag.«

De potentielle parter vil derfor først se udbudsmaterialet, inden de endeligt bestemmer sig.

0 Kommentarer