search

Ny Se og Hør-app kan vække bladsiderne til live

Aller-ugebladet Se og Hør vil give bladet nyt liv med appen ”Mit Se og Hør”. »Vi skal ikke kun være en torsdagsoplevelse,« siger chefredaktør Niels Pinborg. Han har ansat fire journalister i forbindelse med den nye satsning

Se og Hør lancerer i dag appen ”Mit Se og Hør”, der giver læserne adgang til et digitalt univers med ekstramateriale.

Med appen kan brugerne scanne bladets sider, der gennem billedgenkendelse kommer til live i den ene eller anden form digitalt. Hver enkelt side i bladet vil i større eller mindre grad være beriget med for eksempel videoreportager, billedgallerier, afstemninger og andet redaktionelt stof.

»Vi har tænkt på, hvordan vi kan gøre levetiden på bladet længere. Vi vil gerne undgå, at Se og Hør bliver en ren torsdagsoplevelse. Vi vil gøre vores univers så levende, at det også har værdi lørdag, søndag, mandag og tirsdag,« siger Se og Hørs chefredaktør, Niels Pinborg, til Journalisten.

Han fortæller, at man med denne model udvider bladet markant uden at gå op i sider eller pris.

Har ansat fire journalister

I har allerede seoghoer.dk. Hvorfor ikke bare lægge ekstramaterialet op der?

»Vi kan jo ikke leve af at blive ved med at poste indhold næsten gratis ud på internettet. Vi gør det her for at holde liv i vores printforretning i så lang tid som muligt. Idéen er, at dem, der betaler 29,95 kroner for det trykte blad, de skal have noget eksklusivt merindhold,« siger Niels Pinborg.

Det lyder ret omfattende. Hvem skal producere alt det ekstra indhold?

«Jeg har ansat fire journalister i en gruppe, vi kalder ’Webmore’. Det er dem, der skal producere de her ting, der skal berige siderne i bladet. Og så har journalisterne og fotograferne jo ofte noget ekstramateriale med hjem. Og da vi har ret begrænset plads i bladet, så er der nu mulighed for, at journalister og fotografer kan få brugt noget af det materiale, som før i tiden røg i skraldespanden,« siger Niels Pinborg.

Kommercielt potentiale

Se og Hør øjner også et stort kommercielt potentiale med den nye app.

Ligesom artikler kan også annoncer beriges med et digitalt lag og gøres interaktive, og det skaber oplagte muligheder for kommercielle partnerskaber, mener Niels Pinborg.

»Der har været stor interesse for lige netop dette. Det er klart, at muligheden for at konvertere fra print til køb, uden at man skal forlade sofaen, er ret interessant for vores kommercielle samarbejdspartnere,« siger Niels Pinborg.

Appen er udviklet af det hollandske firma Layer.

Man kan hente appen til Apple-enheder i AppStore og prøve den onsdag, når det nyeste nummer af Se og Hør er på gaden.

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen