Ny pressechef i Røde Kors: Flere frivillige skal i sving

Klaus Nørskov skal fremover være chef for Dansk Røde Kors' pressehåndtering. Han vil udbrede budskabet om organisationens aktiviteter i Danmark og så vil han have flere folk i frivilligt arbejde - trods krisetider, siger han til Journalisten.dk (Rettet).

Klaus Nørskov skal fremover være chef for Dansk Røde Kors' pressehåndtering. Han vil udbrede budskabet om organisationens aktiviteter i Danmark og så vil han have flere folk i frivilligt arbejde – trods krisetider, siger han til Journalisten.dk (Rettet).

Landbrugsrådet, Dansk Industri, Fødevareministeriet – og nu Dansk Røde Kors.

Klaus Nørskov har været vidt omkring i kommunikationsverden og skal nu slå sine folder som pressechef i en af Danmarks største velgørenhedsorganisationer. Men han kender endnu ikke meget til den del af branchen.

»Jeg kender jo foreløbigt kun Dansk Røde Kors udefra og fra ture med raslebøssen. Men jeg ved til gengæld en hulens masse om kommunikation, både taktisk og strategisk,« siger Klaus Nørskov til Journalisten.dk.

Klaus Nørskov kommer fra en stilling som rådgiver for selskabet Assembly Voting, der blandt andet udvikler elektroniske stemmesystemer. Hos Dansk Røde Kors skal han være med til at fortælle de positive historier om velgørenhedsarbejdet og samtidig få fortalt danskerne, at der stadig er brug for frivillige hænder.

»I øjeblikket er der nogle overordnede forhold, der er en udfordring for alle organisationer af denne type. I krisetider er det vanskeligt at engagere mennesker. Når tingene ikke spiller rent samfundsøkonomisk, og når vi selv og medierne konstant italesætter krisen, så sker der noget med folks engagement. Vi bliver mere forsigtige og forbeholdne som borgere. Det stiller krav til vores stædighed for at få folk til at bidrage – både økonomisk, men også med tid og indsats,« siger han.

Klaus Nørskov tiltræder i stillingen om en lille måneds tid. Han mener, han kommer ind i en organisation med en stærk profil. Han vil dog gerne udbrede budskabet om Røde Kors' lokale aktiviteter.

»Befolkningen har generelt et rigtig godt kendskab til Dansk Røde Kors, men der er mange, der ikke ved, at der foregår en kæmpe indsats inden for landets grænser. Det budskab vil jeg gerne have ud,« siger han til Journalisten.dk

Rettet 10:52: Klaus Nørskov skal ikke være kommunikationschef, men pressechef for Dansk Røde Kors

0 Kommentarer