Ny konkurrent til Infomedia – fra Singapore

Newswatch vil udfordre Infomedias dominans med ansatte i Singapore. Tidsforskellen skal sikre et forspring, og journalisten bag vil erobre en femtedel af Infomedias marked.

Newswatch vil udfordre Infomedias dominans med ansatte i Singapore. Tidsforskellen skal sikre et forspring, og journalisten bag vil erobre en femtedel af Infomedias marked.

Ideen er enkel: 14 ansatte sidder i Singapore og bearbejder den danske nyhedsstrøm. Tidsforskellen gør, at et gennemarbejdet overblik kan ligge klar i pressechefens indbakke inden klokken 6.

Den model skal gøre det nye firma Newswatch til en potent konkurrent til Infomedia. Journalisten Jens Kloppenborg-Skrumsager og politologen Steffen Egelund står bag. Det skriver Børsen i dag.

Det er nu ikke nok at have tidsforskellen på sin side. Newswatch vil også tilbyde en række ekstraservices, blandt andet en sms-alarm til den presseansvarlige, hvis der er »negative eller skadelige historier« i nyhederne.

»Der er kun én ting, der er værre end at blive ringet op kl. 6.15 af Radioavisen. Det er, hvis din chef ringer, fordi han er blevet ringet op, og du ikke ved noget om sagen,« siger Jens Kloppenborg-Skrumsager.

Han mener, at der er et stort marked for at lave gennemarbejdede nyhedsoverblik til danske kunder. Han taler om monopolbrud, når Newswatch bevæger sig ind på Infomedias græsgange. Infomedia er ejet af Berlingske Media og JP/Politikens Hus.

Det langsigtede mål for Newswatch er at indtage hele 15-20 % af markedet med de målrettede nyhedsanalyser.

»Det er ikke nok at lave en elektronisk version af de presseklip, man tidligere fik med et par dages forsinkelse. Materialet skal kunne bruges i en strategisk sammenhæng. Det skal ikke bare smides ind i en computer med en møggreb.«

Newswatch har også et lille delekontor i København.

0 Kommentarer