Nyhedsoverblik

data_usage
chevron_left
chevron_right
08:05 07.01.2022 Anna Sol Jørgensen

Ny guide skal hjælpe virksomheder med grøn markedsføring

Forbrugerombudsmanden har udgivet en kvikguide med retningslinjer for markedsføring med klima- og miljøanprisninger.

Det skriver mediet markedsføring.dk.

Guiden er en forkortet version af ombudsmandens vejledning om brug af etiske og miljømæssige påstande.

Det centrale i guiden er, at markedsføring ikke må være vildledende, og ’faktiske oplysninger skal kunne dokumenteres’. I guiden bliver det frarådet, at virksomheder bruger generelle udsagn som ’bæredygtig’, ’miljøvenlig’ eller ’klimaneutral’ og i stedet bruger konkrete udsagn.

”Fritstående, generelle udsagn vil blive opfattet af forbrugerne som udtryk for, at produktet ikke har en negativ indvirkning på miljøet/klimaet. Da al produktion påvirker miljøet/klimaet, er det derfor som udgangspunkt vildledende at bruge denne type udsagn i markedsføringen,” skriver Forbrugerombudsmanden.

SENESTE NYT

Flere nyheder