Kære læser. I weekenden slap vi en ny version af Journalisten.dk løs. Det betyder flere nyheder, bedre overblik og langt større fokus på kernestoffet. Følg med fra start.
Journalisten.dk har på få år udviklet sig til Danmarks mest besøgte mediasite. Mellem 50 og 70.000 danskere læser med hver måned. Og en del heraf endda næsten hver evig eneste dag.
I det daglige forsøger vi da også at imødekomme de mange læsere, der ønsker at få det hurtige forkromede overblik over de vigtigste begivenheder, nyheder og tendenser i media- og kommunikationsbranchen. Det blev således samlet til 2241 historier og nyheder her på sitet sidste år.
Samtidig vil vi også gerne være der for dem, som måske ikke lige har tid til at tjekke ind hele tiden, men som til gengæld forventer, at vi forholder os grundkritiske til udviklingen i branchen. Og som efterspørger regulær mediekritik, eftertanke og perspektiv.
Med den nye version af Journalisten.dk har vi derfor tilføjet en række nye elementer til forsiden af sitet, som forhåbentligt betyder, at vi på en og samme tid kan tilbyde noget mere til begge grupper.
Vores nyhedssektion er således blevet udvidet, så der er blevet plads til flere nyheder midt på forsiden. Desuden bringer vi nu RSS-feeds fra tre af verdens bedste media- og kommunikationssites: Britiske PressGazette og MediaGuardian samt mediesiderne fra New York Times.
Vi har samtidig i toppen af sitet valgt at give bedre plads til de mange gennemarbejdede artikler og temaer, som stammer fra fagbladet Journalisten. Ligesom der er blevet skabt ekstra plads til de løbende bidrag fra de mange bloggere på Journalisten.dk.
Klikker man således ikke fast ind på hjemmesiden, så går man altså ikke længere glip af det hele.
Og med den ny sektion: 'Fik du læst?' får man yderligere hjælp til at sikre sig overblikket. Her søger vi nemlig for at fremhæve historier fra det løbende nyhedsflow på Journalisten.dk, som vi mener, det vil være ærgerligt at gå glip af.
Derudover har vi indført et mere muntert hjørne: 'Redaktionen anbefaler', hvor vi vil vise videre til artikler, begivenheder og indslag uden for vores egen verden, som vi personligt synes, det er værd at bruge tid på.
Navnestoffet er også blevet opprioriteret på forsiden med endnu flere billeder af de mange mennesker, der rykker.
Og endelig har vi valgt at indeksere kernestoffet, så det er langt nemmere at finde frem til artikler og historier omhandlende præcis de hovedemner, som optager de fleste af vores læsere: Hvad enten det eksempelvis drejer sig om arbejdsvilkår og freelancing eller kommunikation og sociale medier.
Skulle man i øvrigt være bange for at gå glip af de mange nyheder, tv-indslag og blogindlæg, så er den nemmeste løsning at tilmelde sig vores nyhedsbrev.
På den måde får man i overskriftsform samtlige historier og kan selv vælge, om der er noget, man vil gå i dybden med.
Rigtig hjertelig velkommen til den opdaterede udgave af Journalisten.dk.
Mvh
Jens Jørgen Madsen, webredaktør.
PS: De mange jobannoncer, Pressekontakten og den løbende debat har vi ikke ændret på. Du finder det alt sammen på forsiden af Journalisten.dk.
2 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.
kunne i ikke bytte rundt på 'seneste debat' og 'seneste nyt', da 'seneste nyt' giver det bedste overblik over nyhedsstrømmen og derfor med fordel bør stå øverst?
Nu i var i gang, kunne i så ikke have lavet et nyt og mere tidsvarende design? På mig virker Journalisten.dk som om der er klasket ting på lidt hen ad vejen... Det virker ikke som om, at nogen har sat sig ned og lavet en strategi og et design for siden. I kan evt. henvende jer til nogle af medlemmerne i DJ for der er flere af dem, som uden tvivl kan lave et super site.