Der er designpriser til både lokale, regionale og landsdækkende medier Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix
Snart ser en ny pris i mediebranchen dagens lys. ’Danske Mediers Designpriser’ har til formål at hylde de bedste løsninger i krydsfeltet mellem journalistik og formidling.
Det skriver Danske Medier, der står bag initiativet.
I alt uddeles der 11 priser inden for nytænkende design, dataformidling, kommerciel kreativitet, anvendelse af formater og samlet formidling af den journalistiske fortælling.
Priserne uddeles til både lokale/regionale og landsdækkende medier.
Det er visuel strateg Marianne Bahl, der sammen med Kamilla Harritsø har været med i udviklingsarbejdet af Danske Mediers Designpriser. Marianne Bahl er forperson for årets jury.
Danske Mediers Designpriser er en sammenlægning af Årets Avisside og Danske Mediers Digitale Priser, der belønnede hhv. fysiske avissider og digitale løsninger.
Konkurrencen er åben for alle danske medier, og der åbnes for indstillinger tirsdag 8. marts 2022.