search

Ny dansk tv-kanal: 6’eren

Den 1. januar får danskerne en helt ny tv-kanal. SBS lancerer 6'eren, der retter sig mod mænd i alderen 15-50 år.

Den 1. januar får danskerne en helt ny tv-kanal. SBS lancerer 6'eren, der retter sig mod mænd i alderen 15-50 år.

Ifølge tv-stationens eget udsagn er 6'eren skræddersyet til den såkaldte "moderne mand" med et mix af biler, sport, comedy, fight night, sci-fi og film.

SBS oplyser, at alle emner vil blive præsenteret på faste temadage med hvert sit programfokus som for eksempel: "Mænd og Motor", "Friday Fight Night", "Comedy Tirsdag", "Sci-Fi Søndag", "Film for Mænd" og "Superserier" med topserier som Steven Spielbergs storslåede "Into the West", verdens dyreste serie "Rome II" og premiereafsnit af stærke kvalitesserier som "Lost" og "Heroes".

Derudover vil 6'eren byde på en del sport –  blandt andet Champions League håndbold med GOG's herrer og FCK's kvinder, DTC motorløb, den spanske pokalturnering Copa Del Rey og det engelske fodboldlandsholds hjemmekampe i kvalifikationsturneringen til VM 2010 i Sydafrika.

Med 6'eren fuldender SBS – ifølge eget udsagn – den kanalportefølje, der har været arbejdet hen imod siden relanceringen af tv-aktiviteterne i 2004.

Andre nye tv-kanaler i de seneste år har været relanceringen af TV Danmark 1 til Kanal 5 i 2004 og lanceringen af den mere kvindelige Kanal 4 i 2006. Nu er turen så kommet til mændene.

Derudover står SBS bag The Voice TV til de helt unge.

6'eren vil sammen med lokale nyhedsudsendelser blive udsendt fra 1. januar 2009 på netværket af lokalsendere, som hidtil udelukkende er blevet benyttet af SBS NET.

Kommentarer
35
elvi munk
27.11.08 23:16
Re: Ny dansk tv-kanal: 6'eren
Den kanal er også for kvinder må jeg se med steven segall Rome lost Mvh.elvi munk
Fremhævet af Journalisten
Pierre Jessen
29.11.08 23:43
WWE Wrestling til Ny dansk tv-kanal: 6'eren??

Hejsa!

Lyder rigtig cool med en kanal for mænd! Jeg ville bare lige spørge om der kommer Amerikansk show brydning (WWE= World wrestling entertainment) på sende fladen?

Vi er mange som synes det kunne være rigtig fedt at få det tilbage til Danmark igen. Om ikke andet var det en opfordring til den nye kanal 6!

Pierre Jessen

Fremhævet af Journalisten
Victor hansen
05.12.08 00:54
Re: WWE Wrestling til Ny dansk tv-kanal: 6'eren??

gå ind på: http://www.6-eren.dk/ og se start's videon, Der er noget der hedder "fight night" med wrestling. Jeg ved ikke om det er din slags wrestling, men det er ihvertfal noget med asbjørn riss :D YEAHR!

Fremhævet af Journalisten
Lotte Nansen
05.12.08 19:30
Ny dansk tv-kanal: 6'eren

Hej.Jeg er ung kvinde på 50 år som glæder mig vanvittigt til den nye kanal. Håber der er mere action i forhold til de andre kanaler. Men hvorfor kalde det en kanal kun for mænd. Vi er mange piger der kan li' lidt action. :-)

Fremhævet af Journalisten
Samir Muratovic
07.12.08 22:23
Re: WWE Wrestling til Ny dansk tv-kanal: 6'eren??
Jeg håber det ihvertfald, jeg så Rey Mysterio, The Miz og Morrison, og jeg så også Evan bourne, men bliver det officielt wreslting eller, bare poseren Asbjørn Riis? O_o
Fremhævet af Journalisten
Bjarne Rethmeier
08.12.08 13:09
Re: WWE Wrestling til Ny dansk tv-kanal: 6'eren??
Det bliver ultimativt fedt at kunne se wrestling i dansk TV. Jeg håber bare det bliver med de rigtige kommentatorer fra showet og IKKE Asbjørn Riis. Har hørt ham som kommentator, da TV3 sendtew wrestling for mange år siden. Det er ikke fedt.
Fremhævet af Journalisten
Bjarne Rethmeier
08.12.08 13:11
Re: Wrestling
Det bliver herrefedt med wrestling på dansk Tv, bare det ikke bliver Asbjørn Riis, men de originale fra showet som kommentator. Hørte ham da Tv3 sendte wrestling for mange år siden og det var ikke godt
Fremhævet af Journalisten
Pierre Jessen
08.12.08 20:42
Re: WWE Wrestling til Ny dansk tv-kanal: 6'eren??

Ja har set reklamen for kanalen, og kan godt se at der er 1,5 sek. med Mizz og Ray fra turnbuggle, og nede i hjørnet kan man se wwe logoet...

Bare det ikke er falsk reklame.!

Vi er jo ved at blive en lille  minoritet herinde he he..

godt at se..

Pierre.

Fremhævet af Journalisten
Henrik Christiansen
13.12.08 21:58
Re: WWE Wrestling til Ny dansk tv-kanal: 6'eren??

Synes at man kan se i reklamen at det er WWE wrestling... Det er i hvert fald et klip fra RAW som de bruger, så håber da virkelig på at det er dét som der bliver vist :) Kan huske at 3+ engang sendte det mega sent om natten :p tror det var et sted mellem 3 - 5 ;)

Men igen, håber virkelig på at der bliver vist Raw og Smackdown :D Det kunne være så voldsomt klasse :D

Fremhævet af Journalisten
Pierre Jessen
14.12.08 13:26
Re: WWE Wrestling til Ny dansk tv-kanal: 6'eren??
Ja du har ret det er Raw! Skal man se Armageddon i i nat på nettet? Rygter siger at HBK skal møde Undertaker i en Legend vs Legend kamp til Wrestle Mania 25... Kun rygter folkens!
Fremhævet af Journalisten
Pierre Jessen
14.12.08 13:28
Re: Ny dansk tv-kanal: 6'eren
Kan du lide Wrestling da? Jo flere jo bedre :0)
Fremhævet af Journalisten
Pierre Jessen
14.12.08 13:31
Re: Ny dansk tv-kanal: 6'eren

Jeg er så klar til den 1.jan 2009 Glæder mig vildt he he

Maybe we`ll will feel the sound og sssssh.... GOLDUST.....

 

 

Fremhævet af Journalisten
mads skiffard
14.12.08 18:56
Re: Ny dansk tv-kanal: 6'eren
heysa det lyder rigtig fedt, men kommer den så til at erstatte sbs net altså den kanal man kan se nu ? med mythbusters og sådan noget og spin city ?
Fremhævet af Journalisten
mads laursen
14.12.08 19:06
Re: Ny dansk tv-kanal: 6'eren
hey jeg er en gymnasie gut på 16.. og er lidt i tvivl om jeg vil kunne komme til at nyde denne nye kanal. i vores hus er vi i besidelse af kanal digital... men er lidt i tvivl om det kun er til viasat den kommer ?
Fremhævet af Journalisten
henrik jensen
14.12.08 22:06
Re: WWE Wrestling til Ny dansk tv-kanal: 6'eren??

nej helt ærligt, bliv da lige voksen!

Fremhævet af Journalisten
casper rasmussen
14.12.08 22:46
Re: Ny dansk tv-kanal: 6'eren

Jeg synes også det ville være fedt, hvis de sender Wrestling. Jeg snakkede med Asbjørn Riis for 2 måneder og han sagde han havde været til et møde med SBS om at sende wwe fra 1. januar, så alt tyder på det.

 Håber der er mange wrestling fans derude der vil se det så de ikke hiver det af igen. Jeg har set det siden 1986 og jeg agter at blive ved

Fremhævet af Journalisten
Pierre Jessen
15.12.08 19:33
Re: Ny dansk tv-kanal: 6'eren
Ved faktisk ikke om det er kun er på viasat eller digital! Eller tjek deres side omkring hvem der sender kannalen omkring antenne foreninger osv http://www.6-eren.dk/
Fremhævet af Journalisten
Pierre Jessen
15.12.08 19:52
Re: Ny dansk tv-kanal: 6'eren

Et lille klip med Asbjørn Riishttp://www.bjorns-wrestling.dk/wrestling_news.htm

Fremhævet af Journalisten
Dayan Jackson
17.12.08 23:40
Re: WWE Wrestling til Ny dansk tv-kanal: 6'eren

Hey..!

Det bliver jo bare super fedt at komme til at se WWE wrestling igen, vi er mange som venter på det og har ventet længe på det... Håber stærkt på, at kanal 6 viser original WWE wrestling med de originale kommentatorer fra USA af. Det vil vi se frem til, 2009 med WWE! Yeah!! :D

Fremhævet af Journalisten
Lasse Nielsen
22.12.08 21:15
Re: Ny dansk tv-kanal: 6'eren

Det bliver så monster fedt med wrestling på tv´et :D ser det selv på PC´en live... Og lige det der med live, det kan godt være at det ikke bliver helt 100% live men derimod synes at det ikke skal være ligesom da tv3 sendte det for, hvad er det? 3 år siden, det var nemlig 3 uger for sent.. Er der nogen der ved noget om sendetid, altså fra det bliver sendt i USA og til DK?

U-BEHAGELIG

Fremhævet af Journalisten
Sandra Knudsen
23.12.08 12:04
Re: Ny dansk tv-kanal: 6'eren

Hejsa, jeg er en pige på 21, der ligesom jer mange andre, glæder sig til, at kanalen kommer. Heroes, Rome, Lost, Action / Science f.,  film, serier og div. der er godt på een og samme kanal, er noget der har manglet (!) 8o)

MEN vil lige tilføje; Det kan altså osse godt være en Tv-kanal for kvinder :-D, så ja hvorfor reklamere med en kanal KUN for mænd? 

Fremhævet af Journalisten
Mohammed Ali
29.12.08 16:40
Re: WWE Wrestling til Ny dansk tv-kanal: 6'eren??

jeg kan seriøst ikke forklare hvor meget jeg glæder mig til wwe håber ikke det bare er en falsk reklame og jeg håber de viser både raw og smackdown

hilsen en af danmarks største wrestling fan

i burde se mit værlse lol

 

Fremhævet af Journalisten
Bo Dolleris
01.01.09 18:29
Re: Ny dansk tv-kanal: 6'eren

Nu er det jo så blevet den første januar.

For det første, håber i alle sammen har haft et godt nytår:)

MEN.

Nu har jeg været rundt på kanel 6´s Tekst-tv, og deres hjemmeside.

OG jeg kan ikke se noget som helst, om at det "lovede" friday fight night er på programmet.

Lidt skuffende, da jeg endelig helst bare ville se kanal 6 for wrestlingens skyld.

At se små klip fra showesne er ikke lige så fedt, som hele showet.

Håber dog, at de bruger de rigtige reklame pauser, istedet for at indsætte nogen selv.

Fremhævet af Journalisten
Pierre Jessen
01.01.09 23:09
Vi må sgu stå sammen her... :0)

Så lige reklamen på kanal6 ang wwe.

Og jo SBSnet bliver overtaget af Kanal 6 om aftenen... derudover køre SBS med sit eget program.

Fredag den 16 jan er datoen hvor det skulle blive sendt Friday fight night. Men om det er WWE fight de viser ved jeg endnu ikke!

Udover det så kan jeg godt forstå det førnævnte spørgsmål omkring hvor meget kanal6 vil være forsinket med de forskellige shows, eller om hvor meget de vil vise. En ting er sikkert..

At the Chairman of wwe, Vince Mcmahon, ved godt hvad han skal gøre i denne her situation!

Tjek det:

En ny dansk tv kanal vil gerne have lov til at sende små klip af det show som Vince ejer, som optakt til hvad den nye kanal har at byde på. Det er også fair nok...

Men her tænker Vince da 100% taktisk...

Han sælger wwe billigt til den danske kanal fordi at her kan han jo kun tjene på det.

Han får seere i DK, og så spreder det sig som ringe i vandet til hele Skandinavien/Norden. Seer giver penge. Efter kontrakten med ham og den kanal6 vil han klart hæve prisen igen.  Og hvis man kender til Vince Mc Mahon og har fulgt meget med på nettet så ved man...

ITS ALL ABOUT THE MONYYYY!!

:0)

He he..

Jeg håber virkelig at folk som er lige så stor WWE Fan som jeg selv, griber denne chance og ser det når det kommer når der nu endelig er en dansk tvkanal der tør at tage chancen. Fordi det er jo ikke nogen hemmelighed at Wrestling ikke er det der tiltrækker folk og fæ i Danmark. Der er det -desværre for mit vedkommende-  NFL på en tv kanal!

Ellers kan vi lige så godt joine Vince Clup ;0)

Mohammed Ali du må vide hvilken clup jeg snakker om her?!

 :0)

mvh Pierre.

Fremhævet af Journalisten
Morten Andersen
02.01.09 01:14
Re: Ny dansk tv-kanal: 6'eren

Tja, der er ikke noget der hedder "Vince Clup" der er til gengæld hans "Kiss my ass" Club, som få selektive personer er medlemmer af :P

Anyhow, wrestling <3 Og det burde være WWE wrestling de får til kanalen, spørgsmålet er så bare om det bliver alle 3 shows. Og så tror jeg vi kan være ganske sikre på at der ikke bliver noget med pay per views ! Meeeeen, nu har man jo fået det set på andre måder de sidste mange år... Så det går jo nok alt sammen :P

Fremhævet af Journalisten
Pierre Jessen
02.01.09 18:26
Re: Ny dansk tv-kanal: 6'eren

Ja du har ret. Ved godt det er Kiss my ass club. Men det var også bare mere tænkt som det er en klub han har stiftet... som william Regal nyde/nød godt af ha ha.

Jeg har klaret mig med med nogle sider på nettet som viser alle shows og ppv shows live og re live.

Hvad synes du om det JBL gør ved HBK for tiden? Nyder det...

Det sjove er hvis man er super nørd som jeg er, så kan man høre i HBK`s theme song en tekst der lyder " I am a sexy bo, I not your bou toy" Jo du er Shawn..JBL leger med dig jo..Du pocker så meget op for ham! Men jeg kan lide det ha ha ha.

 

Fremhævet af Journalisten
Dennis Hemmingsen
02.01.09 19:20
Re: Ny dansk tv-kanal: 6'eren

Hey

Ifølge programplanner fra SBS, bliver der vist den såkaldte internationale version af Raw, hvilket er en 1 times klippet version af WWE Raw, og Asbjørn holder sig heldigvis væk, da han kun er vært for aftenen.

For de interesserede viser DR2 i slutningen af Januar "Blod, Sved og Springskaller: The Movie", og ESTV (Esbjerg Lokal TV) Kanal København viser Dansk Pro Wrestling hver uge.

Mvh

Dennis Hemmingsen

www.slagmark.com

Fremhævet af Journalisten
Pierre Jessen
02.01.09 21:21
Re: Ny dansk tv-kanal: 6'eren
cool nok Dennis :0)
Fremhævet af Journalisten
Frederik Nielsen
02.01.09 23:05
Re: Wrestling I Dansk Tv

Håber seriøst at WWE kommer på dansk tv, jeg er nok også Danmarks største WWE Fan.

Men jeg synes også det burde være JR, Tazz, Michael Cole og Jerry "The King" Lawler der burde være kommentatorer, da det er dem jeg er vandt til, og de ved nok også mere om det end ham Riis der..

- og nej. Undertaker vs. HBK i en Icon vs. Icon match, kommer ikke til at ske, Undertaker skal nemlig være med i Royal Rumble, og hvis han vinder den i år, tror jeg ikke det kommer til at ske, tror hellere at han vil være WWE Champ, end at være med i en Icon vs. Icon..

-Og det JBL gør ved HBK er noegt fis, JBL fik ham til at ligge sig ned, så JBL fik en match mod John Cena ved Royal Rumble 09.. HBK burde tæske JBL så han ikke kunne gå i et par måneder.. :)

Men håber bare seriøst at Wrestling kommer til Danmark

MVH. Frederik :)

Ps. Jeg overvejer at lave en fanklub med hjemmeside til danske WWE Fans, tilføj min msn: frederiklhn@hotmail.com, hvis i er intresserede i at være med i det :)

Fremhævet af Journalisten
Christian Grøne
03.01.09 13:56
For mænd ???

godt nytår til jer alle .

Er denne kanal kun for mænd ?? hvad er det så for en slags mænd ?? jeg så kanalen her igår. fed film men reklamer for trusseindlæg - hvad slags mænd går med det ?? det høre da ikke til på sådanne et sted eller ???

Fremhævet af Journalisten
Pierre Jessen
03.01.09 22:23
Re: Ny dansk tv-kanal: 6'eren

Ha ha ha!

Christian Grøne ...Du ved hvordan det er...Kvinder sælger ;0)

 også i reklame...

 

 

Fremhævet af Journalisten
lars poulsen
07.01.09 18:13
Re: Ny dansk tv-kanal: 6'eren

Er der andre der synes at det er træls at, der kommer tvbingo, når det også bliver vist på dk4.

Også fordi det er lige før en fodbold kamp (real madrid-villareal)''

tror det er kun dem der har fællesantenne

Håber der andre der har det samme problem

For det er jo en mande kanal

Fremhævet af Journalisten
Hans Christian Vang
06.02.10 23:31
Re: WWE Wrestling til Ny dansk tv-kanal: 6'eren??

"Nej helt ærligt, tag da lige og blive voksen"

 

 

 

Undskyld, hvad???

Hvad skulle der nu være i vejen med Pro Wrestling?

Ser du ikke film? TV-serier? Det går jeg da ud fra, så hvad med lige at blive voksen(!?)
Der er ingen forskel på at få en historie fortalt ved at se RAW eller Wrestlemania og på at se Venner eller Avatar. Tror du da at de der sker i Avatar er virkeligt? Nej, det er fake. Ligesom folk uden kendskab til wrestling påstår at wrestling er. Det er mere virkeligt end film og tv-serier - der brækker man i det mindste ikke benet i tide og utide, slider ikke sin ryg og hofter i stykker igennem en karriere, og har ingen risiko for at få ødelagt ens mentale fakulteter pga. hjernerystelser.

 Den værste form for respektløshed kommer ofte fra dem der end ikke sætter sig ind i de ting, som de pisser på.

Fremhævet af Journalisten
them nyborg
29.08.10 13:35
Re: Ny dansk tv-kanal: 6'eren wwe

det er sku pisse træls at der ikke bliver vist wrestling mera jeg så det nemli hvar aften det kom og nu bliver jeg nød kan jeg kun se det på wwe.com det er ikke så fedt det er bare maget bedre at man ku se det i tv

 

Fremhævet af Journalisten
David Dahl
05.10.11 07:45
Re: Ny dansk tv-kanal: 6'eren

Jeg er pissetræt af Kanal 6's nedgøren af Liverpool FC, det er tydeligt at kommentatorerene ikke holder med Liverpool. Og de giver sig ud i at kalde Caroll for en elefant i et glashus.

Jeg har skrevet et indlæg på min blog i Liverpools forum for fans, og jeg synes det ville være en god ide om i læste mit indlæg. som handler om Kanal 6.

Her er et link: http://thekop.liverpoolfc.tv/_DANISH-TV-ARE-SLATING-LIVERPOOL-FC/blog/5247411/173471.html

Med venlig hilsen

 

David Amon Dahl

Fremhævet af Journalisten