Ny chefredaktør vil styrke JV på nettet

JydskeVestkysten står for svagt digitalt i forhold til konkurrenterne, mener Mads Sandemann. Han blev i dag præsenteret som JydskeVestkystens nye chefredaktør. »Vi skal have en stærkere digital position.«
  • H.C. Gabelgaard
    »Vi er begyndt på en proces, der kommer til at vare de kommende år,« siger Mads Sandemann om JydskeVestkystens digitale omstilling.
26.04.2016 · 15:56

»På print er vi nummer et i området. Men på nettet er vi blevet overhalet af flere konkurrenter, og der skal vi have en topplacering. Det bliver en stor opgave for JydskeVestkysten.«

Sådan lyder meldingen fra Mads Sandemann, ny chef for journalisterne på JydskeVestkysten.

Han siger, at JydskeVestkysten skal lave journalistik, som folk vil bruge tid og penge på – også digitalt.

»Vi skal have en stærkere digital position.«

Ny nyhedspuls

Arbejdet med den digitale omstilling er dog allerede i gang, fortæller Mads Sandemann.

JydskeVestkysten er for eksempel ved at udvikle en kultur, hvor man ikke kun udkommer én gang i døgnet, men hele tiden. Det betyder for eksempel, at nyhedsstrømmen skal have en anden puls.

»Vi er begyndt på en proces, der kommer til at vare de kommende år. Det er en stor omstilling,« siger han.

Verifikation før publicering

Det journalistiske DNA skal fortsat være det samme – den kritiske, konstruktive og debatskabende journalistik, der ifølge Mads Sandemann er JydskeVestkystens varemærke.

»Jeg tror, at vi skal have de gamle journalistiske dyder i spil for at få dialogen med læserne. Hvis vi skal have succes, skal det være en balance mellem grundighed og hastighed. På nettet kan vi komme hurtigere ud, men vi skal også have is i maven og verificere, før vi publicerer,« forklarer Mads Sandemann.

Ikke bare klik

Mads Sandemann siger, at fordelen ved digital journalistik er, at trafiktal giver et tydeligt billede af læsernes forbrug. Det kan gavne papiravisen.

»Vi skal ikke bare tælle klik. Vi skal også se, hvad læserne bruger deres tid på - og dermed også, hvad vi skal bruge vores kræfter på. Det kan være med til at styrke printproduktet.«

Chef for 125 journalister

Mads Sandemann kommer fra et job som redaktør ved JydskeVestkysten i Haderslev og Haderslev Ugeavis. Med jobskiftet har han kun ansvarhavende chefredaktør Peter Orry over sig og cirka 15 redaktionelle ledere og 125 journalister under sig. Mads Sandemann tiltræder som chefredaktør i en rokade, hvor den tidligere chefredaktør Jørn Broch er blevet digital chef for Jysk Fynske Medier.

Du kan se jobopslaget til stillingen som journalistisk chefredaktør her

Kommentar

Seneste jobopslag

CRM konsulent i Børnecancerfonden - bliv en styrke for børnene

Børnecancerfonden
Ansøgningsfrist: 08.05

SoMe-redaktør til Vi Unge

Aller Media
Ansøgningsfrist: 25.04

Udviklingsorienteret redaktør til Mandag Morgen

Mandag Morgen
Ansøgningsfrist: 10.05

Nyhedsjournalist til DR Fyn

DR
Ansøgningsfrist: 22.04

DR Østjylland søger reporter

DR
Ansøgningsfrist: 23.04

Studentermedhjælp til kommunikation

Grundejerforeningssekretariatet Ørestad
Ansøgningsfrist: 25.04

KVINFO søger presse- og kommunikationsansvarlig

Kvinfo
Ansøgningsfrist: 23.04

Nyhedsvært til DR Nordjylland

DR
Ansøgningsfrist: 25.04

Chef til B&U

DR
Ansøgningsfrist: 29.04

Chefkonsulent og teamleder for seks kommunikationsrådgivere

Region Syddanmark
Ansøgningsfrist: 05.05

Kommunikatør i Greenpeace

Greenpeace Norden
Ansøgningsfrist: 25.04

Er du en skarp kommunikator med bundlinjefokus?

Mødrehjælpen
Ansøgningsfrist: 23.04

Pressekonsulent til Rigshospitalet

Region Hovedstaden
Ansøgningsfrist: 23.04

Udlandsreporter til Kristeligt Dagblad

Kristeligt Dagblad
Ansøgningsfrist: 23.04

Studentermedhjælp med flair for kommunikation

Ankestyrelsen
Ansøgningsfrist: 22.04

JOURNALIST TIL UGEAVISEN MIDTSYD

Jysk Fynske Medier
Ansøgningsfrist: 06.05

Forlagschef til Informations Forlag

Information A/S
Ansøgningsfrist: 22.04

Redaktionschef Printcentralen

Jysk Fynske Medier
Ansøgningsfrist: 22.04

Vil du svømme med på nyt succesmedie om vand?

Ingeniøren
Ansøgningsfrist: 23.04