Nu får annoncørerne mulighed for at tilpasse annoncerne endnu bedre til forbrugerne på nettet. Annoncerne bliver solgt i til højstbydende i en auktion på 12 millisekunder.
Alting går hurtigere på nettet, og nu sætter Google, Microsoft og andre store spillere farten op på annoncesalget. Lynauktioner på 12 millisekunder skal gøre, at annoncepladsen først bliver solgt i sidste øjeblik, og at annoncørerne dermed ved, præcis hvilken bruger, de annoncerer til, skriver New York Times.
Fra en bruger klikker sig ind på en hjemmeside, og til siden vises på skærmen, går der bare en brøkdel af et sekund. Men det er i denne brøkdel, at flere store aktører på nettet, nu vil sælge annoncepladsen.
Når annoncerne først sælges så sent, betyder det nemlig, at brugeren når at blive identificeret. Hvis en bruger, der har søgt meget på rideudstyr på nettet, klikker sig ind på en hjemmeside, så vil annoncepladsen være mere attraktiv for hestebutikker end for bagere.
Annoncesystemet sender brugerinformationen ud til annoncørerne, hvor et computersystem holder budkrig, og den højstbetalendes annonce vises så på skærmen hos brugeren 12 millisekunder senere.
New York Times skriver, at auktionsgiganten Ebay har testet et lignende annoncesystem med stor succes det seneste år.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.