Nu vender mediemarkedet

Farvel til dommedagsprofetierne. Nye omsætningstal fra reklambureauernes brancheforening viser endelig fremgang.

Farvel til dommedagsprofetierne. Nye omsætningstal fra reklambureauernes brancheforening viser endelig fremgang.

"Lad grædekonerne brænde de sorte rober og trække i de forårskåde optimist-klæder."

Sådan skriver markedsføring.dk, der glæder sig over opmuntrende læsning fra Danske Reklame- og Relationsbureauers Brancheforening (DRRB).

"Godt nok er reklame-omsætningen på tv-siden i første kvartal faldet med syv procent, men bag det tal gemmer sig en udvikling, hvor udviklingen måned for måned er forbedret. Januar var nede med 21 procent, februar nede med syv, marts oppe med tre og april er nu i den grad oppe med 14 procent. Det kan med andre ord se ud som om, at bunden er nået," siger tv-direktøren hos Carat Mikael Ostenfeld til markedsforing.dk.

Ser man på de akkumulerede tal, er total-markedet for annoncer tilbage til 2008-niveau.

0 Kommentarer