Nu kan k-studerende vinde en Kravling

For første gang kan kommunikationsstuderende vinde en Kravlingpris. Dermed kan journalist- og kommunikationsstuderende vinde priser for deres arbejde på hver sin side af samme sag.

Kravlingpriserne, der uddeles 10. maj, udvides nu med en ny kategori, KommKravling – for det bedste kommunikationsprojekt. Det betyder, at studerende, der har lavet et godt kommunikationsprojekt, hvor  produktet og tankerne bag støtter op om organisationens brand og formål, kan vinde en pris side om side med journalisterne.

Folkene bag Kravling vil bruge prisen til at vise, hvad kommunikationsverdenen har at byde på.
»Vi vil gerne vise, at kommunikation ikke kun er spin, men også kan være videregivelse af vigtige informationer. Jeg synes, det er naturligt, at branchen hylder folk, der gør et godt stykke arbejde,« forklarer journaliststuderende på SDU Maria Rye, pressetalsperson for Kravling-uddelingen.

Hun siger, at der er en tendens til, at journalister er skeptiske over for kommunikationsfolk, fordi de arbejder med forskellige normer for objektivitet.
»Vi skal hellere tale om, hvordan vi kan bruge hinanden. Ved at tage kommunikation ind under Kravling, kan man begrave stridsøksen mellem de to dele af branchen,« siger hun.

Der vil blive nedsat tre juryer, der skal bedømme en kategori hver: KravlingPrisen for journalister, Den Visuelle Kravling og KommKravling.

Giver det her mulighed for, at en studerende vinder en journalistkravling for at grave en sag frem, mens en kommunikationsstuderende får en Kravling for kommunikationen i den samme sag?
»Hvis det vitterligt bliver en realitet, så må man tage hatten af for det dygtige arbejde, der er blevet lavet. Det kan sagtens gå i spænd med hinanden. Begge dele af branchen er en del af forbundet, og hvorfor ikke hylde begge dele?« siger Maria Rye.

Det er muligt at indstille kandidater til priserne indtil 28. februar 2014.

0 Kommentarer