VG betragtes af mange mediechefer som lidt af en ledestjerne på det nordiske mediemarked. Nu afslører topchefen, Torry Pedersen, helt nye planer.
Norges største avis og Nordens frontløber på mediemarkedet er på vej med en stribe nye netsites samt et nyt fredagsmagasin i den trykte udgave af VG.
Det afslørede VGs adm. direktør, Torry Pedersen, i morges efter præsentationen af en helt ny forretningsmodel på Schibsteds kapitalmarkedsdag i Barcelona.
Selv om VGs oplag er faldet med 100.000 eksemplarer på seks år, så er den norske ledestjerne på vej med en række nye produkter.
»Det bliver en helt ny forretningsmodel, men vi vil overraske markedet, og derfor siger vi ikke mere,« lød det kryptisk fra Torry Pedersen i Barcelona.
Han løftede dog sløret for, at VG skruer op for antallet af avistillæg. En fornyelse af lørdagsmagasinet VG Helg er allerede offentliggjort, men VG påtænker også at udgive specialtilæg på øvrige dage. Og først på agendaen står et nyt fredagsmagasin, som lanceres i løbet af næste år.
De mange nye tillæg betyder, at VG kan sælges til kernelæserne til en høj pris. Alene satsningen på VG Helg og VG7 i kombination med en højere løssalgspris har betydet, at VG har kunnet øge overskuddet med godt 50 mio. kr., lyder estimatet fra Schibsted-koncernen.
Torry Pedersen gav i øvrigt udtryk for, at dagbladshusene godt kan glemme alt om de gode gamle dage med høje oplagstal. Den tid er forbi, så derfor skal der tjenes penge på anden vis.
Læs endvidere Schibsteds bud på fremtiden: Shaping the media of tomorrow. Today!
Læs også VG satser på quiz.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.