Scanpix Nordfoto ændrer holdning til deres salgsrapporter. Til foråret begynder billedbureauet at skrive flere oplysninger på rapporterne til fotograferne. Dermed får fotograferne et længe næret ønske opfyldt.
Flere fotografer og Dansk Journalistforbund har i årevis uden held forsøgt at få Nordfoto til at lave klare salgsrapporter. De nuværende rapporter over hver enkelt fotografs salg er uigennemskuelige, hvis fotograferne vil følge salget af deres billeder. Fotograferne har reelt ikke kunnet se, om de fik betaling for alle deres billeder. Men nu lover Nordfoto, at afregninger vil indeholde de nødvendige oplysninger.
"Det er utroligt vigtigt for Scanpix Nordfoto, at leverandørerne har tillid til os. Hvis specificerede regninger virker tillidsvækkende, så laver vi det. Også selv om det ikke gavner vores konkurrencesituation," siger Niels Hjerrild.
Nordfoto er af den opfattelse, at det skader bureauet, hvis billedkøberens navn står på fotografernes salgsrapporter. Så har andre billedbureauer meget nemt ved at finde ud af, hvilke priser Nordfoto sælger til.
De specificerede regninger kommer i løbet af foråret, når edb-systemet er blevet ændret, siger Niels Hjerrild.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.