search

Pressenævnet kritiserer Weekendavisen for at bringe ukorrekt information

Weekendavisen får kritik for at have bragt ukorrekt information, der ikke blev berigtiget rettidigt.

Det skriver Pressenævnet i en kendelse.

Kritikken kommer, efter at en kommune har klaget til nævnet over, at Weekendavisen har bragt ukorrekte oplysninger om lampeindkøb og betaling for certificering i forbindelse med projektet Dark Sky Park Mandø.

Weekendavisen blev af klager gjort opmærksom på de ukorrekte oplysninger den 2. og 8. september 2020, men bragte først en rettelse 16. oktober, efter at kommunen havde klaget til Pressenævnet.

”Pressenævnet lagde i den forbindelse (med kritikken, red.) vægt på oplysningernes karakter samt det tidsrum, der gik, fra Weekendavisen blev gjort bekendt med de ukorrekte oplysninger, til berigtigelsen fandt sted,” står der i kendelsen.

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
data_usage

SENESTE NYT

chevron_left
chevron_right
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen