search

Klage fra Kvindemuseet afvist i Pressenævnet

Århus Stiftstidende har ikke overtrådt de presseetiske regler, da de omtalte en ophedet offentlig diskussion om, hvorvidt Kvindemuseet i Aarhus skulle skifte navn.

Det oplyser Pressenævnet i en kendelse.

Museet, der nu i en måned har heddet Museet Køn, og direktør Julie Rokkjær Birch klagede over en artikel på stiften.dk, hvor en lang række personer på museets facebookside kritiserede beslutningen om et navneskifte. De mener, at artiklen var skadelig, og at kritikken ikke blev forelagt for museet.

Desuden klagede Julie Rokkjær Birch over, at stiften bragte et foto af hende i forbindelse med kritikken, uden at hun fik mulighed for at udtale sig.

Pressenævnet mener dog ikke, at kritikken i artiklen kan opfattes som skadelig, krænkende eller agtelsesforringende, og at Århus Stiftstidende har gjort det klart for læseren, at den stammer fra en debat på Facebook.

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
data_usage

SENESTE NYT

chevron_left
chevron_right
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen