search

JP/Politiken køber britisk arkitekturmedie

JP/Politikens Hus overtager det London-baserede design- og arkitekturmedie Dezeen.

Dezeen er ifølge JP/Politiken verdens mest populære og indflydelsesrige medie om design og arkitektur med mere end 3 millioner unikke brugere og 6,5 millioner følgere på sociale medier.

Mediet har modtaget en lang række priser for innovativ og uafhængig journalistik.

”Dezeen er et af de stærkeste og mest spændende internationale mediebrands, når det gælder nichejournalistik. Det er en kæmpe ære at få lov til at arbejde videre med Marcus og Rupinder om den videre udvikling af Dezeen,” siger Anders Heering, direktør for JP/Politikens Erhvervsmedier, i en pressemeddelelse.

Dezeen omsatte i 2020 for knap 30 mio. danske kroner og havde et overskud på 6 mio. kroner. Parterne oplyser ikke købesummen.

____

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
data_usage

SENESTE NYT

chevron_left
chevron_right
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen