search

Google: Vi hugger ikke annoncører fra medierne

Google stjæler ikke annoncører fra medierne eller udnytter mediernes indhold.

”Annoncører vælger selv det sted, hvor det bedst giver mening at reklamere,” skriver Christine Sørensen, politisk chef, Google Danmark, i et indlæg på Altinget.

Hun oplyser, at Google tjener minimalt på at henvise til mediers indhold, fordi annonceindtjeningen er meget lav.

”Derfor er hele idéen om, at Google skulle skovle penge ind på baggrund af mediernes indhold, simpelthen forkert,” skriver Christine Sørensen, der opfordrer til at finde fredspiben frem, fordi både Google og de publicistiske medier er sat i verden for at udbrede ytringsfrihed og troværdig information.

Indlægget kommer, samme dag som kulturminister Joy Mogensen er kommet med et udspil om, at techgiganter skal betale, når danske mediers indhold optræder på deres platforme.

 

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
data_usage

SENESTE NYT

chevron_left
chevron_right
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen