search

Føtex vil ikke have hele æren for rost genåbnings-kampagne

Supermarkedskæden Føtex markerede den store genåbning i denne uge med en annonce-kampagne, som har fået masser af ros, blandt andet på sociale medier.

”I dag handler du bedst ved at spise ude,” lød budskabet i Føtex-kampagnen, der altså opfordrede kunderne til at springe indkøbsturen i supermarkedet over og i stedet lægge madbudgettet på et af de genåbnede spisesteder.

Føtex-kampagnen kommer, efter at de store restauranter og spisesteder i månedsvis har måttet holde lukket. Samtidig kunne Salling Group, som Føtex er en del af, denne uge præsentere et rekordresultat for 2020.

I et skriftligt svar til Journalisten oplyser Salling Group, at Føtex har skelet til udlandet, da de fik idéen til deres genåbnings-kampagne.

”Vi har set flere gode eksempler på opfordringer fra virksomheder i udlandet med budskabet om at støtte restauranterne, barerne og caféerne efter nedlukningen. Det mener vi også, og derfor besluttede vi at lave vores egen fortolkning til Danmarks genåbning,” lyder det i en mail fra kommunikationsafdelingen.

En af de udenlandske kæder er britiske Tesco.

Da de britiske pubs måtte åbne efter måneders corona-nedlukning, opfordrede Tesco nemlig kunderne til at lægge deres penge hos den lokale pub frem for i supermarkedet.

 

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
data_usage

SENESTE NYT

chevron_left
chevron_right
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen