search

DR satser på relaterbarhed for at nå de unge

”Relaterbarhed er et ord, der går meget igen, når vi spørger de unge, hvad de søger i indhold. De vil gerne se hverdagsfortællinger, og hvordan uperfekte rollemodeller gebærder sig i situationer, som de unge kan spejle sig i.”

Sådan siger Malene Birkebæk, DR Mediers chef for børn, unge og nyudvikling, til MediaWatch.

Hun har stået i spidsen for et antropologisk studie til stationens eksterne producenter med henblik på at finde et afsæt for det indhold, der bliver købt ind til unge.

”Vi kan bruge undersøgelsen og vores nye løbende initiativer som oplæg til at lave nye typer historier baseret på, hvad der rører sig i de unges liv, og hvordan de anskuer hverdagen, altså både i deres hoveder og deres hjerter. Vi kan fx se, at unge er ret sikre på sig selv, og hvem de er i verden, men ikke så sikre på fællesskaber. Derfor hælder de til programmer, der omhandler hverdagsfortællinger om fx kæresteforhold,” siger Malene Birkebæk til MediaWatch.

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
data_usage

SENESTE NYT

chevron_left
chevron_right
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen