search

Det digitale annoncemarked steg i 2020 – men ikke hos danske medier

Det digitale annoncesalg faldt hos danske medier i 2020. Det viser Danske Medier og Kreativitet og Kommunikations årlige online markedsstatistik.

Faldet i annoncesalget hos de danske medier står i kontrast til den samlede online annonceomsætning, som steg med 3,3 % i 2020, svarende til 282 millioner kroner. At omsætningen overordnet set er i vækst, skyldes et øget salg af annoncer hos techgiganter som for eksempel Facebook.

”Det er første gang, at forskellen mellem danske medier og techgiganter så tydeligt har forskellige udviklingstendenser,” skriver Thomas Gynild, der er analysechef i Danske Medier, i en mail til MediaWatch.

Selv om online annoncesalget faldt hos de danske medier, klarede det sig dog bedre end salget af printannoncer i 2020, som blev langt hårdere ramt under krisen.

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
data_usage

SENESTE NYT

chevron_left
chevron_right
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen