search

Væktstambitioner trak Watch Medier i minus i 2020

Den danske forretning tjente flere penge end året forinden, mens de internationale vækstambitioner, der blev skudt i gang i 2020 med lanceringen af nye medier i Tyskland og Norge, gav røde tal på bundlinjen.

Omtrent sådan kan 2020 opsummeres for Watch Medier, som er ejet af JP/Politikens Hus. Det skriver MediaWatch.

Bruttofortjenesten voksede med omkring 25 pct. til 57,7 mio. kr., ligesom driftsresultatet for den danske del af forretningen gik frem og landede på 16,4 mio. kr. – en vækst på godt 80 pct. Men investeringerne i udlandet i 2020 belastede regnskabet, som endte med et resultat før skat på 2,2 mio. kr. og et underskud efter skat på 1,4 mio. kr.

Ifølge Anders Heering, adm. direktør og ansv. chefredaktør for Watch Medier, er det efter planen.

”Det er faktisk lidt mindre, end vi regnede med, fordi lanceringen i Norge og Tyskland blev lidt senere end ventet. Men det følger de planer, vi har lagt, og både i Tyskland og Norge ramte vi budgettet i 2020,” siger han.

I 2021 varsler Watch Medier, at der igen skal investeres i nye medier.

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
data_usage

SENESTE NYT

chevron_left
chevron_right
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen