New York vært for ugelang internet-festival

New York City omdannes i den første uge af juni til en stor digital legeplads. Arrangørerne lover en gigantisk digital kulturfest, som vil samle både mediefolk, tekniknørder, webfirmaer og ikke mindst internet-trendsettere.

New York City omdannes i den første uge af juni til en stor digital legeplads. Arrangørerne lover en gigantisk digital kulturfest, som vil samle både mediefolk, tekniknørder, webfirmaer og ikke mindst internet-trendsettere.

"Internet Week New York" er titlen på den nye festival, som løber fra den 3. til den 10. juni i år. Tanken er at knytte en række nuværende digitale begivenheder sammen og skabe et overflødighedshorn af netrelaterede arrangementer.

Blandt andet vil den nye festivaluge omfatte tre af de største eksisterende digitale begivenheder så som: Webby Awards, Advertising Age's Advertising 2.0 conference og Federated Media Publishing's Conversational Marketing Summit.

Dertil kommer en række medie- og teknologi-selskaber, som PaidContent, The Onion (America's Finest News Source ), Thrillist, Flavorpill og Nokia, skriver CNet.com.

Bag den ny festival står New York Citys borgmester, Michael Bloomberg, samt International Academy of Digital Arts & Sciences.

Overordnet set ventes det, at Internet Week New York vil give et samlet billede af, hvad der lige nu foregår i storbyen på den amerikanske østkyst. Og i stil med internettets åbne struktur forestiller arrangørerne sig, at den digitale kulturfestival på samme vis skal bygge på en åben struktur, hvor alle og enhver kan lave deres egne indslag og begivenheder.

Mere på festivalens hjemmeside: Internet Week New York.

0 Kommentarer