Den berømte avis er snart klar til at indføre brugerbetaling på deres hjemmeside, skriver New York Magazine. Betalingsmodellen vil komme til at ligne Finalcial Times'.
Stadig flere online-medier melder sig under brugerbetalingens faner. Nu er én af internettets største, nytimes.com, også på vej, skriver New York Magazine.
Med 20 millioner unikke læsere hører nytimes.com til blandt de allerstørste nyhedsmedier på nettet. Det er ifølge nymag.com en af grundende til, at ledelsen har været tilbageholdende med at indføre brugerbetaling. Den har klynget sig til håbet om, at de ville stå tilbage med monopollignende tilstande, når andre nyhedssider måtte bukke under i krisen.
Det er ikke sket, og derfor siger flere kilder tæt på den absolutte topledelse, at brugerbetaling bliver indført meget snart. Valget af forretningsmodel stod mellem to muligheder – en betalingsmur, hvor alt indhold koster penge, eller en model i stil med Finalcial Times', hvor brugeren kan se et lille antal gratis artikler, men skal betale for det fulde udbytte.
Valget er altså faldet på sidste mulighed i ifølge New York Magazine , der mener at vide, at brugerbetaling vil blive indført i løbet af foråret. Artiklen gætter også på, at brugerbetalingen kan blive indført samtidig med, at Apple lancerer deres længe ventede e-læser, og at de to virksomheder vil lave fælles markedsføring.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.