search

New York Times sælger Boston Globe

Ejeren af sportsholdet Boston Red Sox køber avis for 393 mio. kroner. New York Times gav selv seks mia. kroner for avisen for 20 år siden. Samtidig stiger New York Times indtægter fra digitale abonnementer

New York Times sælger Boston Globe og alle avisens øvrige medier i New England til John W. Henry, ejeren af Boston Red Sox, skriver New York Times.

Prisen for hele pakken er 393 mio. kroner – et dramatisk fald i forhold til, at New York Times i 1993 gav 6,1 mia. kroner for Boston-avisen.

Hele New England Media Group blev sat til salg i februar i år.

Salget sker i forbindelse med, at New York Times skærer ind til benet i forretningen.

For Boston Globe betyder salget, at ejerskabet af avisen rykker tilbage til Boston. Avisen blev ejet af en familie i Boston fra 1873 indtil salget i 1993.

John W. Henrys Fenway Sports Group ejer Red Sox, Fenway Park og bl.a. også det britiske fodboldhold Liverpool F.C.

Kort før offentliggørelsen af salget af Boston Globe fremlagde New York Times regnsabstal der viser, at det går overraskende godt med den digitale del af forretningen.

Omsætningen for New York Times digitale medier er på lidt over 2 mia. kroner årligt.

Heraf er de 1,1 mia. kroner annonceindtægter. De ligger stabilt. Men abonnementsindtægterne udgør nu 840 mio. kroner – og det tal er stigende, skriver Business Insider.

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
data_usage

SENESTE NYT

chevron_left
chevron_right
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen