Det er inden for skiven, at Nettos kundemagasin, Lime, har statsminister Mette Frederiksen (S) på forsiden af dette nummer.
Rubrikken ’Hele Danmarks Mette’ skulle dog have været mere neutral.
Sådan er budskabet fra Nettos administrerende direktør, Michael Løve, efter at der på Twitter har været palaver om forsiden og interviewet med Mette Frederiksen. Kritikken har blandt andet være gengivet i Berlingske, og avisens ansvarshavende chefredaktør, Tom Jensen, har også delt forsiden på Twitter.
”Kære Tom Jensen, Lime er et kundemagasin til kvinder med en uafhængig redaktion. Der er lavet mange portrætter af kvinder gennem årene. Det ændrer ikke på, at Netto er politisk uafhængig, selv om overskriften nok kunne have været mere neutral,” skriver Michael Løve i et tweet til Tom Jensen.
Tweetet er ledsaget af et billede af en tidligere Lime-forside med Inger Støjberg. I et opfølgende tweet skriver direktøren, at overskriften ikke bare kunne, men skulle have været mere neutral.
Kære @TomJensen1966, Lime er et kundemagasin til kvinder med en uafhængig redaktion. Der er lavet mange portrætter af kvinder gennem årene. Det ændrer ikke på at Netto er politisk uafhængig, selvom overskriften nok kunne have været mere neutral. pic.twitter.com/hGAYaGsnhg
— Michael Løve (@michaelloeve) May 9, 2021
Per Bank, der er administrerende direktør i Salling Group, der ejer Netto, havde inden Michael Løve også været på Twitter og kritiseret vinklingen af forsidehistorien.
”Redaktionel produktion af magasinet varetages af eksternt contentbureau, der i dette tilfælde burde have overvejet objektiviteten nærmere,” skrev han.
Redaktionel produktion af magasinet varetages af eksternt contentbureau, der i dette tilfælde burde have overvejet objektiviteten nærmere.
— Per Bank (@PerBank1) May 9, 2021