Nemmere at indrykke annoncer med nyt system

Det er blevet nemmere at indrykke annoncer i landets medier med det nye digitale system MediaTrade, som brancheforeningen DRRB i fællesskab med JP/Politikens Hus og Berlingske Media kunne præsentere tirsdag.

Det er blevet nemmere at indrykke annoncer i landets medier med det nye digitale system MediaTrade, som brancheforeningen DRRB i fællesskab med JP/Politikens Hus og Berlingske Media kunne præsentere tirsdag.

Systemet, der skal gøre det nemmere for alle medier og mediebureauer at handle annoncer, skal efter planen være i brug hos samtlige mediebureauer og større medier inden udgangen af 2009, skriver Mediawatch.

"Målsætningen er, at så mange som muligt er koblet på den 1. januar næste år," siger Kenneth Brenøe, der er nordic buying director i Group M, et af de to hidtidige mediebureauer bag systemet.

Formålet med det nyudviklede system er at undgå fejl og gentagelser samt ikke mindst at spare penge på administration i form af paknings-, papir- og portoudgifter. I stedet gør det nye system det nemt at indtaste en ordre på en annonce direkte til det udvalgte medie.

0 Kommentarer