NEDTUR FORTSÆTTER

Århus Stiftstidendes oplag falder fortsat. Med et salg af 70.246 aviser i juni måned er oplaget 19.000 mindre end sidste år. I maj lå oplaget mere end 12.000 under sidste år.

Århus Stiftstidendes oplag falder fortsat. Med et salg af 70.246 aviser i juni måned er oplaget 19.000 mindre end sidste år. I maj lå oplaget mere end 12.000 under sidste år.

»Vores oplagsfald er 4-5.000 for stort. Vi havde forventet et fald, når vi gik ind på morgenavismarkedet, hvor konkurrencen er skærpet. Men tabet er for højt,« konstaterer chefredaktør Aage Lundgaard.

»Vi lider af reminiscenser efter, at vi havde store distributionsproblemer. Men abonnenterne er på vej tilbage igen,« supplerer Aage Lundgaard.

Han forklarer det ekstraordinært store fald i juni med, at avisen sidste år kørte en stor avisgavekort-kampagne, som gav ekstra mange abonnenter. Han skønner, at det er forklaringen på 7.000 af faldet. Avisen er holdt op med at give nye avisabonnenter store rabatter:

»Vi spilder for mange penge på det, og vi accelererer et rabatrytteri, hvor der går for meget spekulation i det,« siger Aage Lundgaard.

Avisens økonomi presses yderligere af, at der er en generel afmatning på annoncemarkedet.

Og Lundgaard lyder da heller ikke så optimistisk på spørgsmålet om det budgetterede underskud for 1999 på 40 mio. kr. holder:

»Det regner vi med sådan nogenlunde at kunne holde,« udtaler den århusianske chefredaktør.

0 Kommentarer