Naser Khader vinder over Se og Hør i retten

Naser Khader skal have 25.000 kroner i erstatning fra Se og Hør. »Vi tager dommen til efterretning og håber nu, at Naser Khader kan komme videre med sit liv, ligesom vi er kommet,« siger chefredaktør Kim Henningsen til journalisten.dk (opdateret 18:51)

Naser Khader skal have 25.000 kroner i erstatning fra Se og Hør. »Vi tager dommen til efterretning og håber nu, at Naser Khader kan komme videre med sit liv, ligesom vi er kommet,« siger chefredaktør Kim Henningsen til journalisten.dk (opdateret 18:51)

Københavns Byret har netop afgjort retssagen mellem Naser Khader og Se og Hør om beskyldninger om sort arbejde, som ugebladet bragte i 2007 – under valgkampen.

Resultatet er, at Naser Khader har vundet – og chefredaktør Kim Henningsen samt en journalist skal nu betale 25.000 kroner i erstatning. Det oplyser byretten til Ritzau.

“Se og Hør skal anerkende, at der ikke foreligger dokumentation for påstanden,” lyder det i afgørelsen.

Se og Hørs chefredaktør, Kim Henningsen, siger til journalisten.dk:

»Vi tager dommen til efterretning og håber nu, at Naser Khader kan komme videre med sit liv, ligesom vi er kommet.«

Naser Khader anlagde sagen i november i år. Han krævede 100.000 kroner i erstatning. Dengang havde han forsøgt sig via Pressenævnet, som udtalte delvis kritik.

»Den største fejl, jeg begik, var at henvende mig til det tandløse Pressenævn, jeg skulle have stævnet Se og Hør med det samme,« sagde Naser Khader i november fra vidneskranken.

Se og Hør anker ikke dommen, skriver Ritzau.

Naser Khader er tydeligvis tilfreds med dommen. Han skriver på sin åbne Facebook-profil:

“Jubiiiii – har lige vundet sagen mod Se og Hør!!!!!! 🙂 :-)”

Til journalisten.dk siger han:

»Jeg er enormt glad for dommen, og den er faktisk endnu mere klar, end min advokat og jeg havde forventet,« siger Naser Khader.

Han er dog ikke tilfreds med Kim Henningsens kommentar.

» Det er for ynkeligt, at han ikke beklager. Jeg har rettens ord for, at der ikke er noget om sagen, så han kunne i hvert fald sige, at det måske ikke var så godt, det Se og Hør har lavet,« siger Naser Khader.

Opdateret 13.30: Se og Hør anker ikke.

Opdateret 18:51: Tilføjet kommentar fra Naser Khader.