search

Murdoch og Apple klar med avis specifikt til iPad

En helt ny avis udviklet specifikt til iPad udkommer i starten af 2011. Projektet har været holdt hemmeligt i månedsvis, men nu er titlen sluppet ud. Avisen vil alene kunne læses på iPad. Der bliver hverken tale om print- eller web-versioner.

En helt ny avis udviklet specifikt til iPad udkommer i starten af 2011. Projektet har været holdt hemmeligt i månedsvis, men nu er titlen sluppet ud. Avisen vil alene kunne læses på iPad. Der bliver hverken tale om print- eller web-versioner.

Ifølge flere britiske og amerikanske medier kommer den ny avis til at hedde The Daily. Og websitet Women's Wear Daily, som bringer historien, oplyser, at den ny iPad-avis vil kombinere følelsen af tabloid med den traditionalle høje kvalitet og intelligens, som kendetegner broadsheet-aviser.

Allerede i oktober skrev mediebloggeren Jeff Bercovici fra Forbes om rygterne. Dengang hed det, at den ny 'iNewspaper' skulle lanceres til december. Nu tales der om begyndelsen af 2011.

Den eksklusive iPad-avis vil angiveligt udkomme syv gange om ugen, produceret af omkring 100 medarbejdere, og et abonnement ventes at koste omkring 4,25 dollar om måneden – svarende til godt 23 danske kroner.

Indtil videre er der ikke sluppet noget officielt ud om projektet, som Murdochs mediekoncern har arbejdet på i månedsvis med hjælp fra Apples egne folk.

Women's Wear Daily kan desuden oplyse, at Rupert Murdoch og Steven Jobs fælles avis-projekt skal produceres fra 26. etage i News Corps hovedkontor i New York.

Hvem der skal være chefredaktør for The Daily er endnu ikke offentliggjort, men der gættes på Jesse Angelo, der i dag er ansvarshavende redaktør af the New York Post. 

Herhjemme har Nordjyske netop haft premiere på iPad-magasinet Inside. Og før det udkom Danmarks første iPad-magasin med originalproduceret materiale fra refleXx.dk.

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen