search

Monday: Vi har nu den størrelse, vi skal have

Monday Media er med opkøbet af Bastard Film og Skandinavisk Film Kompagni blevet et af de store danske tv-produktionsselskaber. Men nu er der heller flere ikke opkøb i sigte, siger direktøren

Monday Media er med opkøbet af Bastard Film og Skandinavisk Film Kompagni blevet et af de store danske tv-produktionsselskaber. Men nu er der heller flere ikke opkøb i sigte, siger direktøren

Først købte de Bastard Film. Så overtog de Skandinavisk Film Kompagni. I dag har Monday Media i alt 80 løst og fast tilknyttede medarbejdere. For 1½ år siden var de kun tre. I det kommende medieår 2010 er fokus derfor på konsolidering og drift, siger programdirektør Martin Dalgaard til Journalisten.dk.
»Vi har haft stor vækst på kort tid. Vi er nu en af de stærkeste på markedet, og vi har ikke planer om flere opkøb lige med det samme,« siger programdirektør Martin Dalgaard, der tidligere været program på SBS TV.
Han har stiftet Monday Media sammen med Morten Bank tidligere landechef for CANAL+ i Danmark, Norge og Finland og Anders Dalgaard tidligere ejer af produktionsselskabet Noir Films. Selskabet er i dag mindre end de internationalt ejede Blu og Nordisk Film, men ligger i toppen blandt de uafhængige danske tv-produktionsselskaber.

Monday Media har det seneste år produceret sportsudsendelser til Canal9 og CANAL+ og leveret tv-programmer til en række andre danske kanaler, herunder Kanal 5 og TV3 Viasat.
Med opkøbet af Bastard Film i efteråret fulgte blandt andet forbrugerprogrammet Operation X, mens Skandinavisk Film Kompagni fra nytår bidrager med TV 2-programmerne ”Basta”, ”Spørg Charlie”, ”Talkshowet Meyerheim” og ”Ole og Jarl” til TV 2 Charlie.

Monday Media samler aktiviteterne på Skandinavisk Film Kompagnis gamle adresse på Østerbro. Og udsendelserne vil i fremtiden blive lavet i Mondays navn. Det er med andre ord snart slut med at se Bastard Film og Skandinavisk Filmkompagis logoer på tv-skærmen.

Martin Dalgaard tror, at Monday kan skabe synergier, når de forskellige tv-produktionsselskabers kulturer mødes.
»De udspringer begge af en journalistisk kultur – hvor der også er kommercielle kræfter indover. Vi har samlet nogle meget dygtige folk på alle niveauer, som det ellers ville tage år at få fat i,« forklarer han.

»Hvis man gerne vil arbejde med fortællinger på tv, kritisk journalistik og underholdning, så er vores hus det oplagte sted at henvende sig. Og det gælder både uddannede journalister og praktikanter,« siger han.
Hele eventyret er ifølge Martin Dalgaard finansieret af »en bank der har troet på det«.
»Og indtil nu har der i ejerkredsen ikke været tale om typiske direktørlønninger.«

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen