Mobil-apps overhaler for første gang nettet

Amerikanerne bruger nu mere tid på på mobil-applikationer end på det gode gammeldags internet. Det viser en ny analyse fra Flurry, skriver Business Insider.

Amerikanerne bruger nu mere tid på på mobil-applikationer end på det gode gammeldags internet. Det viser en ny analyse fra Flurry, skriver Business Insider.

Flurry har opgjort, hvor lang tid folk reelt anvender på mobil-applikationer og siden sammenlignet det med tal fra for anvendelsen af nettet. Og her viser tallene, at i juni i år har mobil-apps nu for første gang overhalet tiden på det klassiske internet.

Det oplyser Business Insider.

Mens gennemsnitforbruget på nettet var 64 minutter om dagen i juni 2010 er det nu steget til 74 minutter. Men i samme periode er forbruget af mobil-applikationer nærmest fordoblet. I juni 2010 anvendte brugerne 43 minutter på apps, mens det i juni 2011 er oppe på 81 minutter.

4 Kommentarer

Jens Larsen
22. JUNI 2011
Re: Mobil-apps overhaler for første gang nettet
ad 2: men hvad med online spil på nettet? Er det regnet med i internetforbruget? Det bliver der jo brugt meget tid på af mange.
Michael Bjørnbak Martensen
22. JUNI 2011
Re: Mobil-apps overhaler for første gang nettet

Fint med en diskussion af metode-vurderinger. 

Indenfor en række områder ser man ikke så meget på de faktuelle forhold, der her fremdrages som væsentlige - men bevægelser. Og derfor er validiteten baseret på en række undersøgelser, hvor det interessanteså er ændringerne. 

Personligt har jeg det i øvrigt meget skidt med denne måde at opgøre tingene på, hvor forskere kan stille spørgsmål ud fra kravet om at de skal kunne holde i en periode - hvor jeg hellere så spørgsmål, der tager pulsen på forholdene på undersøgelsestidspunktet. 

Er der journalister, der skriver om dette emne? - ellers hermed en opfordring til at gå i gang!

John Strand
21. JUNI 2011
Re: Mobil-apps overhaler for første gang nettet

Magen til sluder og vrøvl skal man lede længe efter. Hvis nu Jens Jørgen Madsen havde valgte at læse undersøgelsen og den måde som tallene er stykket sammen på frem for at læse den som fanden læser biblen så ville han se følgende:

1. Når man opgør tiden folk bruger deres mobiltelefoner så tager man den tid med de bruger på at spille spil på selve telefonen med i undersøgelsen – det er 44% af tidsforbruget.

2. Når man opgør den tid folk bruger på nettet så tager man ikke den tid de bruger på at spille spil på deres PC eller deres spillekonsol med i tidsforbruget.

3. Når man sammentligner forbruget så sammentligner man tallene for alle de amerikanere der bruger en computer til at gå på nettet med den forholdsvis meget mindre skare af amerikanere der har en smartphone som de bruger til apps.

4. Undersøgelsen er lavet af en mindre virksomhed der laver analyseværktøjer til apps, en mindre spiller når det kommer til at måle trafik – en virksomhed der nok har en drøm om at blive købt af nogel store fyre.

Hvis jeg skal sige det meget enkelt så er den undersøgelse så useriøs og fyldt med så mange metodefejl der skriger til himlen og endnu en gang har en række journalister valgt at skrive en række artikeler der vildleder deres læsere.

Fakta er at mobilteleonerne i USA ikke genere mere trafik en PC´erene i USA -. langt fra

Hislen

John Strand

Peter Christian Nielsen
21. JUNI 2011
Re: Mobil-apps overhaler for første gang nettet
Journalisten burde have gjort sig den ulejlighed at undersøge, hvordan analysefirmaet Flurry opgør sine tal. Sjovt nok tager selskabet, der lever af at levere analyseværktøjer til mobilselskaber, i sin analyse ikke tal med for, hvor længe brugerne spille på deres konventionelle computer, men spil udgør alligevel 47 procent af den tid folk bruger på mobilapps...det er et dybt useriøst sammenligningsgrundlag. Flurry tager rub og stub, når det handler om mobilen og sammenligner isoleret set med vores tid på nettet på pc'en...Det giver et falsk indtryk af, at vi nu sidder mere tid med mobilen end ved computerskærmen....