Mens konkurrenter har udsigt til nye indtægter, er product placement lukket land for TV 2's reklameafdeling. Og sådan skal det blive ved med at være, mener kulturministeren. Merete Eldrup beklager.
Et nyt EU-direktiv, AVMS-direktivet, åbner ellers for, at medlemslandene kan tillade tv-stationer at tjene penge på at flette annoncørernes produkter ind i programmer, skriver dagbladet Børsen.
Men kulturminister Carina Christensen (K) vil ikke lade det komme TV 2 til gode. I et nyt lovforslag, som fremsættes i oktober, lægges der op til "et generelt forbud mod produktplacering i alle typer programmer i fjernsyn og audiovisuelle on-demand-tjenester, som er produceret i Danmark".
"Det stiller os endnu en gang dårligere end vores konkurrenter, når det gælder reklameindtægter," siger adm. direktør for TV 2, Merete Eldrup, til Børsen.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.