Nyhedsoverblik

data_usage
chevron_left
chevron_right
10:56 29.04.2022 Sebastian Goos

Minisjang er blevet digital succes for DR

DR’s samlede dækning af danskerne er gået fremad på de digitale platforme fra 2020 til 2021.

Det fremgår af DR’s Public Service-redegørelse, hvor man kan se, at den ugentlige dækning på de digitale platforme er gået fra 66,8 procent i 2020 til 71,9 procent sidste år.

Det bæres blandt andet frem af den nye app Minisjang, der er målrettet børn fra 1 til 3 år.

I 2021 dækkede Minisjang ugentligt 17,9 procent i målgruppen 1-3 år.

Desuden klarer indholdet på Minisjang sig ifølge DR godt. 9 ud af 10 småbørnsfamilier kender Minisjang, og 44 procent af børnene i målgruppen benytter ugentligt indhold fra Minisjang.

Rettelse: I første udgave af artiklen blev Minisjangs ugentlige dækning sammenlignet direkte med P1, men målgrupperne i opgørelsen er forskellige, og derfor kan tallene ikke direkte sammenlignes.

SENESTE NYT

Flere nyheder