MIN MENING: Er medierne for negative?

»Nej, for det er ikke mediernes opgave at være positive. Det vil jeg overlade til reklamefolk.

»Nej, for det er ikke mediernes opgave at være positive. Det vil jeg overlade til reklamefolk. Hvis det handler om, at medierne skal være mere konstruktive, synes jeg, at eksempelvis Nyhedsavisen er gode til at give gode råd om, hvordan man for eksempel tackler børneopdragelse, hvis de bringer en artikel om det. Hvis det handler om emner som bilafbrændinger og ballade, så er det politikerne og de involverede parters opgave at komme med løsninger. Der skal medierne mere være formidlere.«

Andreas Krog

Pressemedarbejder i DONG Energy

 

 

»Det handler ikke om, om historierne er positive eller negative, men om de kan bruges til noget. Vi har som mål, at seerne skal kunne tage noget med fra udsendelsen. Hvis det for eksempel er en negativ historie om bolighajer, drejer det sig om at give seerne ideer til, hvordan de skal forholde sig til det. Som regionalt medie er nærhed noget af det vigtigste, og vi tror på, at vi kommer nærmere seerne ved at give dem noget, de kan bruge.«                                                                         

 

Ole Hampenberg Andersen

Redaktionschef, TV2 ØST

0 Kommentarer