»Vi har faktisk haft det oppe og vende på redaktionen, fordi vi havde kilder i erhvervslivet, der mente, at vi lavede for mange negative historier. Det fik os til at lave en optælling, som viste, at der faktisk er mange positive historier i avisen. Jeg ville ikke bryde mig om at få dikteret, at jeg skulle gå efter en bestemt vinkel. Men det er ikke noget problem hos os, for der er tillid til, at vi kan foretage en faglig vurdering af, hvordan vinklen skal være.«
Thomas Schütt, journalist ved Horsens Folkeblad
»Som en reaktion på al den omtale, der er af folk, der går ned med stress, lavede vi i stedet et tema om, hvad der giver lærere energi. Man skal ikke for enhver pris vinkle positivt. Man skal kun gøre det der, hvor det giver mening, og hvor læserne kan bruge det til noget. Hvis en lærer er blevet uretmæssigt fyret, skal vinklen selvfølgelig ikke være, at nu har hun fået meget mere tid til sig selv.«
Louise Knuth Pedersen, journalist på fagbladet Folkeskolen og månedsmagasinet Undervisere
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.