Nyhedsoverblik

data_usage
chevron_left
chevron_right
13:32 23.03.2022 Marie Nyhus

Mette Frederiksen bruger færre selfies

Statsminister Mette Frederiksen poster færre håndholdte selfier og flere professionelle fotos på Facebook.

Det viser en gennemgang af hendes 336 opslag fra februar 2021 til februar i år, som Marcus Stoltze, ekspert i digital politisk kommunikation hos Operate, har foretaget.

Over for Berlingske kobler han udviklingen på hendes sociale medier til kommunalvalget i november, hvor Socialdemokratiet gik tilbage i de store byer.

”Jeg tror, at partiet fokuserer mere på det statsmandsagtige nu for at appellere til de yngre og mere bycentrerede vælgere,” siger Marcus Stoltze.

Som Marcus Stoltze tidligere har beskrevet i Journalisten, giver håndholdte selfies ellers ofte flere interaktioner end professionelle portrætter.

Ifølge hans gennemgang får statsministeren også gennemsnitligt 19.600 interaktioner per selfie-opslag, mens tallet for opslag med professionelle billeder er 9.500.

Sidste år postede Mette Frederiksen blandt andet et meget liket og omtalt opslag med en makrelmad, som har tæt på 19.000 likes på Instagram.

SENESTE NYT

Flere nyheder