Mange københavnere læste om livsnydere på bagsiden af den første metroXpress. En satirisk artikel om en professor i Zürich, der har bevist, at livsnydere lever længere end gennemsnittet. Ledsaget af blandt andet en top 5 over danske livsnydere.
Den trofaste læser kunne så dagen efter undre sig over at se akkurat den samme bagside på metroXpress.
Men hvad mange ikke så, var ordet "annonce" i øverste venstre hjørne.
"Jeg har hørt, at andre også har været i tvivl," siger Per Mikael Jensen hurtigt, da JOURNALISTEN ringer for at høre om annonce-principper på en gratisavis.
"Jeg er overrasket over reaktionen, må jeg sige. Men der gælder akkurat samme principper som på andre morgenaviser. Man skal kunne skelne mellem annoncer og redaktionel tekst," siger chefredaktøren.
– Vil du så fjerne annoncen?
"Altså, det vil være forkert uden at tale med annoncøren først," lyder svaret fra chefredaktøren. Ved redaktionens slutning havde han endnu ikke talt med annoncøren.
Læs også: Den trykte radioavis, Gratisavis skaffer flere avislæsere og A-Pressens nye satsning
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.