Metro vil købe læsernes smartphone-fotos

Metro International har indgået samarbejde med Scoopshot om at købe fotos fra læserne, som de tager med en særlig app til iPhone og Android. Danske MetroXpress er blandt de første til at prøve samarbejdet af.

Metro International har indgået samarbejde med Scoopshot om at købe fotos fra læserne, som de tager med en særlig app til iPhone og Android. Danske MetroXpress er blandt de første til at prøve samarbejdet af.

Metro International har underskrevet en aftale med selskabet Scoopshot, der arbejder med at indsamle nyhedsfotos fra læsere og borgere – såkaldt crowdsourcing. Firmaet er ejet af finske P2S Media Group.

Formålet er, at læserne fremover skal kunne sælge gode fotos til Metro via Scoopshots iPhone- og Android-applikationer.

»At være tæt på og interagere med vores læsere er kernen i Metros strategi og filosofien bag vores indhold,« udtaler adm. direktør for Metro International, Per Mikael Jensen, i en pressemeddelelse.

Metro International skriver videre i meddelelsen, at crowdsourcing er en omkostningseffektiv og engagerende måde at producere indhold på.

Danske MetroXpress er sammen med den svenske pendant de to første aviser i Metro-koncernen, der prøver kræfter med samarbejdet med Scoopshot.

0 Kommentarer