Der gik ikke mange dage før dagsordenen skiftede fra vækst til nedskæringer. Adm. direktør for TV 2 Merete Eldrup fortæller i det nye nummer af Berlingske Nyhedsmagasin om de første ni hårde måneder i chefstolen.
»Når negativ omtale bliver hverdagskost.«
Sådan lyder artiklen i denne uges udgave af Berlingske Nyhedsmagasin. Og sådan lyder også det samlede billede af livet som adm. direktør for TV 2, når chefen hedder Merete Eldrup. Siden hun trådte til i december sidste år har det nemlig stort set kun handlet om at spare og trimme en virksomhed i krise.
Vækst blev til nedskæringer. Og investeringer blev til sparekrav.
Allerede på førstedagen i sit nye job fik hun varsler om, at synsranden så anderledes ud, da økonomichefen forelagde månedsregnskabet.
»Jeg tabte underkæben,« siger den speedsnakkende og karismatiske Merete Eldrup til Berlingske Nyhedsmagasin.
I artiklen fortæller hun videre blandt andet om, hvorfor hun valgte jobbet og hvorfor hun ser positivt på fremtiden:
»Jeg synes ikke, at det er gråt og trist. Det har det været. Vi er den tv-station, der bliver set af flest seere. Vi sidder på 67 procent af al tv-reklame. Jeg er lykkelig for, at det hedder TV 2 News, og vi har et af de mest besøgte sites på nettet. Vi er i en afsindig stærk markedssituation.«
Læs hele interviewet her.
1 Kommentar
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.
En lønforhøjelse på 500.000 kr. til Merete Eldrup, for at kører TV2 i sænk - jeg tænker, det skulle jeg da nok have gjort, uden lønforhøjelse.