Medierne har spillet en »uforholdsmæssig stor rolle« i Vejlegårds-sagen, siger arbejdsmarkedsforsker Henning Jørgensen.
I et interview med Berlingske Nyhedsbureau BT retter arbejdsmarkedsforsker Henning Jørgensen kritik mod mediernes dækning af Vejlegårds-sagen:
»Det er dem, der har blæst den op, og de faglige organisationer bør nok erkende, at det i højere grad også handler om at vinde offentlighedens sympati,« siger Henning Jørgensen.
»Man har hurtigt besluttet, hvem der er helten, og hvem der er skurken. Det er den stakkels lille mand i Vejle mod den store, stygge mastodont, 3F. Og det gør det stort set umuligt for 3F at komme ud med en forklaring.«
Henning Jørgensen anklager medierne for at være enøjede i dækningen af konflikten:
»De lader ikke begge parter komme til orde. Nu er det kommet til at handle om det følelsesmæssige på grund af manglende viden om den danske model. Det ved befolkningen ikke noget om, og derfor er det vanskeligt.«
Konflikten mellem restaurant Vejlegården og 3F har stået på siden december 2011.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.