Medieoptimisme i Storbritannien

Næsten 60 procent af alle britiske medieudgivere tror på fremgang i 2010, viser undersøgelse. Den fastslår også, at langt de fleste virksomheder stadig giver overskud.

Næsten 60 procent af alle britiske medieudgivere tror på fremgang i 2010, viser undersøgelse. Den fastslår også, at langt de fleste virksomheder stadig giver overskud.

Undersøgelsen er lavet af analysebureauet Wessenden Marketing, der har spurgt 187 aviser og magasiner om deres nuværende situation og om deres forventninger til fremtiden. Helt præcist var det 57 procent, der forventede en – om end gradvis – positiv tendens.

79 procent af virksomhederne fortalte, at de giver overskud, for 12 procents vedkommende løber forretningen netop rundt, og kun 9 procent kører faktisk med underskud. Størsteparten foretrak desuden at spare på driftsomkostninger og genforhandle kontrakter med leverandører frem for at fyre medarbejdere.

Rapporten fortæller også, at det gennemgående håb blandt de adspurgte mediefirmaer er, at krisen vil knække nakken på de svageste konkurrenter og således tynde ud på et marked, der er overfyldt med aviser og magasiner i forhold til både læsere og annoncører.

0 Kommentarer