Medieomsætningen faldt med 24 procent i februar

Stort set alle danske medier rammes nu af faldende annonceomsætning. Mens mediabureauerne i februar sidste år indrykkede annoncer for 800 millioner kroner, så er tallet for februar i år nede på 668 millioner, skriver Markedsforing.dk. Se her, hvem der taber mest.

Stort set alle danske medier rammes nu af faldende annonceomsætning. Mens mediabureauerne i februar sidste år indrykkede annoncer for 800 millioner kroner, så er tallet for februar i år nede på 668 millioner, skriver Markedsforing.dk. Se her, hvem der taber mest.

Samlet er der tale om tilbagegang på 24 procent i forhold til februar 2008.

Markedsføring henviser til de seneste tal fra Danske Reklame- og Relationsbureauers Brancheforening, som viser, at ingen mediegrupper går fri, og at alle medier bidrager til tilbagegangen i den samlede omsætning.

De største tabere er fagbladene, som ifølge Markedsforing.dk må notere en tilbagegang på 58 procent. Radiomarkedet har det heller ikke for godt og har således oplevet et tab på 52 procent.

I den modsatte ende finder man internet/online og biografreklame, som "blot" går 6 procent tilbage.

Se også DRRB's Mediaindex, som løbende opdateres.  

0 Kommentarer