search

Mediemarkedet startede skidt i 2010

Nedturen for det danske mediemarked synes ustoppelig. Helt nye tal for udviklingen i årets første måneder tegner ikke særligt godt.

Nedturen for det danske mediemarked synes ustoppelig. Helt nye tal for udviklingen i årets første måneder tegner ikke særligt godt.

Ifølge Bureaubiz faldt omsætningen allerede markant i starten af 2009. I henhold til DRRBs Mediaindex forsvandt der alene i februar måned sidte år 85 mio. kr.

Og i år ser udviklingen blot ud til at fortsætte. Godt nok ikke i samme omfang. Februar faldt således blot med syv pct. – svarende til 15 mio. kroner.

Men i forhold til februar 2008 kom der altså 100 mio. kroner mindre i kassen alene i februar måned.

Og for januar måned er tendensen stort set den samme. Det betyder, at sammenlagt ligger niveauet nu på 8 pct. under sidste år, når man gør det op år-til-dato.

Den største taber er fagbladene.

 

Kommentarer
0

Husk at skrive dit fulde navn og en gyldig mail-adresse i felterne ovenfor, ellers vil din kommentar blive fjernet. Du kan se Journalistens regler for kommentarer her.
Tak fordi du deltager i debatten!

keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen