Danske mediehuse skal ikke længere bare sørge for, at der kommer aviser rundt til danskerne. Fremover skal de også være med til at levere post og pakker.
Det skriver JP/Politikens Hus i en pressemeddelelse.
Det er JP/Politikens Hus, Jysk Fynske Medier og Berlingske Media, der har indgået en aftale om at sammenlægge distributionsselskaberme Dansk Avis Omdeling (DAO) og Bladkompagniet. Over halvdelen af DAO’s omsætning kommer i dag fra pakkelevering, og det er den tredjestørste aktør på markedet efter PostNord og GLS.
”Ambitionen er helt klart at udvikle et endnu stærkere og et endnu mere konkurrencedygtigt alternativ til de andre aktører på distributionsmarkedet. Samtidig er det en central målsætning at sikre konkurrencedygtig udbringning af aviser også i fremtiden af højeste kvalitet,” siger Dorthe Bjerregaard-Knudsen, bestyrelsesformand i DAO og Bladkompagniet og COO i JP/Politikens Hus, i pressemeddelelsen.