search

Mediehuse bruger stadig flere penge på teknologi

Digitaliseringen af medierne er ved at udvikle sig til en tung byrde. Landets største mediehuse bruger i stigende grad en større andel af deres penge på ny teknologi.

Digitaliseringen af medierne er ved at udvikle sig til en tung byrde. Landets største mediehuse bruger i stigende grad en større andel af deres penge på ny teknologi.

Ifølge Berlingske Business har alene DR spenderet 720 mio. kroner i de nye teknologi-investeringer i forbindelse med opførelsen af DR Byen. I de kommende 12 måneder lyder budgettet på yderligere 150 mio. kroner, og beløbet ventes ovenikøbet at blive større i de kommende år.

"Det er vi nødt til," udtaler Peter Andersen, der er direktør for teknologi og service i DR.

Også hos JP/Politikens Hus, Berlingske Media samt TV 2 er IT-investeringernes andel af de samlede investeringer stigende.

"Trenden går den vej, at IT-investeringer udgør en stigende andel og især overgangen til HD er en kæmpestor investering for i hvert fald tv-stationer," fortæller økonomidirektør Peter Normann fra TV 2 til Berlingske Business.

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
data_usage

SENESTE NYT

chevron_left
chevron_right
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen