Selskabet bag alt fra Euroman, Alt for Damerne og Nordisk Film er nu parat til at gå på storindkøb i mediebranchen. Koncernen har blandt andet kig på tv.
Selskabet bag alt fra Euroman, Alt for Damerne og Nordisk Film er nu parat til at gå på storindkøb i mediebranchen. Koncernen har blandt andet kig på tv.
Det er Børsen, der i dag kan fortælle, at Egmont er villig til at hive den store tegnebog frem.
Efter et historisk stærkt resultat i 2010 har Egmont penge nok til at overveje investeringer i en række nordiske broadcastere, som muligvis kan komme til salg.
"Vi sparer op, så vi har en krigskasse, hvis det bliver nødvendigt," lyder det fra Egmonts topchef, Steffen Kragh.
Og koncernchefen regner ikke med at skulle sove med de mange rare penge under hovedpuden til tid og evighed.
"Når de rigtige ting er der, kommer vi også til at gøre noget," udtaler Steffen Kragh til avisen og fortsætter;
"Vores målsætning er ikke i udgangspunktet at være en pengetank. Vi skal ud at investere i nye medieaktiviteter."
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.