Medieforeninger overvejer fusion

Seks brancheforeninger, der i alt repræsenterer over 1000 medier, overvejer at fusionere. Resultatet er klar inden jul.

Seks brancheforeninger, der i alt repræsenterer over 1000 medier, overvejer at fusionere. Resultatet er klar inden jul.

Seks medieforeninger forhandler om et tættere samarbejde, og de overvejer at fusionere. 

Danske Dagblades Forening har taget initiativet, og de fem andre er Dansk Magasinpresses Udgiverforening, Ugeaviserne, Foreningen af Danske Interaktive Medier, Danske Specialmedier og Radioerne. Det oplyser foreningerne i en fælles pressemeddelelse.

De seks foreninger samarbejder allerede på en række områder for at styrke medierne politisk og kommercielt. De håber at kunne forelægge en eventuel fusion for de seks bestyrelser allerede inden jul.

»Forhåbningen er at sikre større slagkraft i interessevaretagelsen, give medlemmerne en bedre service og rådgivning, tilbyde medlemmerne et større udbud af kurser, møder og konferencer, skabe et bedre grundlag for bl.a. måling af internet-trafik samt lytter- og læsertal og bidrage til at ruste medierne til en digital fremtid,« lyder det i meddelelsen.

De seks foreninger repræsenterer i alt over 1000 medier på forskellige platforme.

0 Kommentarer